Машини часу: вперед у минуле!
Вони – історія на колесах. Вже давно «виїхали» на пенсію і за інших обставин могли б загубитися серед звалищ металобрухту. Та, отримавши друге життя, сьогодні вони везуть молодят назустріч щастю, катають малечу вулицями міст та містечок, підморгуючи фарами таким же старовинним, як вони, будинкам. Про раритетні авто говоримо із засновником і президентом автоклубу «РЕТРО-КОРТЕЖ» - Тарасом ДЕМКУРОЮ.
Ідея створення ретро-автоклубу виросла з ваших дитячих мрій, Тарасе? Адже, як кажуть, хлопчика від мужчини відрізняє лише вартість їх іграшок.
Колись я працював вчителем фізкультури. Залишивши роботу у школі, започаткував власну справу. І одним з напрямків мого бізнесу був автомобільний. Ми займалися продажем іномарок з Європи. Відповідно, за кордоном бували часто і бачили там стоянки з ретромобілями. Ще тоді вони привабили мене своєю дивовижною енергетикою. От я і подумав: чому б не створити подібного клубу в Україні? Тим більше, що у той час багато раритетних авто залишали нашу країну практично за безцінь: 500-600 доларів. Хотілося, аби наші діти також могли кататися на таких машинах, знайомитися з історією автомобілебудування... Хотілося створити своєрідну візитну картку нашого міста. Отож, ідея виникла давно.
А дійсністю стала лише тепер...
Ми створили клуб у той час, коли всі говорили про кризу. Люди від цього втомилися. Ми вирішили дати трохи позитиву. І нам було дуже приємно бачити тисячі щасливих облич на Театральній площі під час ретро-дискотеки, яку ми організували у червні. А мрія ця мене не покидала ніколи. Коли я почав займатися уже не суміжним із автомобілями бізнесом, з’явилася можливість забезпечити собі таке хобі. Збирав парк ретромашин поступово: спершу купив одну, потім другу, третю... Довший час вони стояли нереставровані. І ось тепер ми можемо їх не лише показати, але й прокатати на них.
Тобто реставрація торкається не лише зовнішності, але й внутрішнього наповнення?
Наша позиція така: авто мають бути безпечні для того, щоб їх експлуатувати. Щойно куплену машину ми розбираємо до гвинтика, повністю усе лагодимо. Створюючи ретро-автоклуб, я заразом вчився. Виникало питання „Де реставрувати авто?”. На звичайних станціях за таку роботу не бралися з причини трудомісткості замовлення. І тоді я вирішив, що потрібно створити також свою станцію техобслуговування. В нас є 8 боксів, 2 підйомники... Ми, звісно, можемо обслуговувати і звичайні авто, а прибуток інвестувати у ретромобілі. Другим завданням був підбір команди професіоналів. Так, один з працівників займався реставрацією у Харкові. Інші – кваліфіковані автомайстри, які такий досвід отримали вже у нас, у автоклубі «Ретро-кортеж». Щодо реставрації авто до нас звертаються з усієї країни. Адже подібного професійного ретро-автоклубу в Україні більше немає.
Які моделі представлені сьогодні у парку?
Першим отримав нове життя білий кабріолет. Є також Opel-Admiral 1937-го року випуску, Волга-джип... Цікавим є Jaguar 1971-го року. Ним володів Ніксон, який подарував авто Брежнєву, Брежнєв – Щербицькому, а той – Герою соцпраці, голові колгоспу з Борщівського району. Сьогодні ж Ягуар красується у нашому гаражі.
Є ще автомобілі з такою видатною історією?
Зараз ведемо перемовини щодо придбання. У львівській області є Чайка, на якій їздила Індіра Ганді.
Купувати старовинні машини у колекціонерів, мабуть, нелегко. Для них це ж не звичайна бляшанка...
Знаєте, про запорожець з 6-ма колесами, який ми називаємо „Сороконіжкою”, я дізнався через телебачення. Мої знайомі побачили сюжет про умільця зі Львівщини, який створив дане авто. Розповіли мені – я зацікавився. І дуже швидко це диво вже було у нас. Попередній власник легко з ним розстався. Адже, як він сказав, хотів створити вже щось нове. А для такого хобі, безумовно, потрібні кошти, які майстер і отримав з продажу „Сороконіжки”.
Першого клієнта «Ретро-кортежу» пам’ятаєте?
Так, тому що у нього була справді зворушлива історія. Це був мужчина в літах, який замовляв авто для своєї половинки на золоту дату їх подружнього життя.
Авто яких марок користуються найбільшим попитом серед замовників?
Кабріолет, Opel-Admiral, Dodge-Monako, „Сороконіжка", – ці авто найцікавіші. До слова, Opel-Admiral замовляла для зйомок Київська кіностудія.
Як завчасно потрібно до вас звертатися, аби замовити прокат ретромобіля?
У весільний сезон бажано принаймні за місяць.
У «Ретро-кортежі» запроваджена система клубної картки. Які переваги отримує власник картки?
Ця картка дає 5% знижку на усі послуги клубу та участь у різноманітних акціях та розіграшах. Отримують її усі наші клієнти.
І на завершення скажіть, Тарасе, яке авто-мрію хотіли б поселити у гаражі поряд з уже наявними?
Перші моделі Ford. Вони такі красиві, високі, стильні. Ці авто наче дихають історією. Нещодавно я був в Америці і в одному з музеїв мав можливість помилуватися цими машинами-красунями. З них і починався бізнес автомобілебудування.
Розмовляла Валерія Климчук, весільний портал «Пара молода»
19.01.2010