Весільні сукні ТМ Хадасса (Hadassa)
 






 
◄ Попередня   Наступна ►

Історія весільної сукні



Весільні сукні в тому вигляді, в якому ми знаємо їх зараз, з'явилися в моді відносно недавно. До XX століття весільних платть, як окремого виду костюма просто не існувало! Запрошуємо вас, зробити цікавий екскурс в історію весільного костюма, починаючи з XV століття. Так, так, саме таким часом датовані найперші зображення весільного вбрання, що дійшли до наших днів.

Історія весільної сукні

Колірні поєднання весільного костюма, які склалися до 19 століття і остаточно закріпилися в 20-му, а саме - різні відтінки білого і экрю, з'явилися дуже пізно, тільки в епоху Наполеона. До цього весільних суконь як окремого виду костюма просто не існувало. Весільні плаття були просто кращим, самим нарядним і дорогим одягом, в якому брали шлюб.

Відмітимо зокрема, що термін "весільне плаття" існує виключно в радянській термінології, оскільки шлюб при соціалізмі не був церковним. У контексті розмови про історичний костюм коректніше використовувати термін "шлюбне", тобто плаття, в якому "брали шлюб", вінчалися.

Весільний одяг сильно різнився залежно від віросповідання і конфесійної приналежності - те, що носили католики, православні, іудеї, мусульмани і представники інших конфесій, мало більше відмінностей, чим схожості. Це істотна обставина, оскільки вона зобов'язує нас позначити рамки нашого невеликого дослідження - не "весільний костюм" взагалі, а весільний костюм переважно європейський, тобто що існував в рамках католицизму і протестантизму.

Найперші зображення середньовічного весільного костюма відносяться до 15 століття. Головне, що збереглося в готичному весільному костюмі із старовини, це його новизна - весільний наряд повинен був бути не просто кращим з тих, що були, він неодмінно повинен був одягатися вперше, тобто він спеціально готувався до цієї церемонії. Вінчальне плаття замовлялося разом з приданим нареченої і складало частину цього приданого.

Кольорова гамма весільного плаття

У 15 ст. при французькому дворі почали влаштовуватися так звані "білі бали" - гуляння і святкування, присвячені якій-небудь темі, де всім гостям належало бути в білому. Таким чином, саме Франція ввела в моду тематичні костюми однієї колірної гамми.

Червоний колір став найбільш популярним для уборів наречених в кінці Середньовіччя і в епоху Ренесансу. Проте, поява в 16 ст. такої релігійної течії, як протестантизм, і його німецької гілки - лютеранства, на чолі якого стояв Мартін Лютер, змусило відійти від яскравих квітів.

Саме з Німеччини походить ідея пріоритету чорного кольору, підхоплена потім іспанцями і італійцями. Технічно панування чорного кольору стало можливим після відкриття Америки, звідки, разом з безліччю інших небачених рослин і предметів, був привезений чорний фарбник в кількості, достатній для масового використання на території Європи. У попередні ж століття чорна фарба була дуже дорогою і недоступною більшості населення.

Корсет

У 15 ст. вже носили плаття з корсетом! Котарді - так називається цей тип плаття з високою талією, завжди з готичним трикутним вирізом і довгими рукавами. У епоху готики в моді була вагітність, і жінки часто носили під платтям спеціальні накладні "черевця", щоб її імітувати і створити знаменитий "готичний силует". Цей силует чудово представлений в готичній скульптурі і живописі і демонструє нам "вагітних" навіть наречених - така була вимога моди. Мода на вагітність виникла в епоху хрестових походів і була викликана тим, що жінки у той час дуже довго були одні, поки їх чоловіки воювали за Гріб Господній в Палестині. Коли чоловіки поверталися, жінки із задоволенням вагітніли, і цей стан вагітності асоціювався з щастям і благополуччям.

На голові середньовічної нареченої красувався головний убір у формі готичної башти. Такі убори називалися ененами і могли досягати висоти 1 м. Ходити і навіть стояти з таким предметом на голові було дуже важко, от чому наречені того часу завжди дивилися обличчям вниз - це дозволяло утримувати енен, не дозволяючи йому впасти. Колірна гамма середньовічного костюма не регламентувалася і тому була дуже і дуже різноманітною.

Мереживо – модний матеріал 19 століття

Наймоднішим матеріалом для шлюбного плаття в 19 столітті стали блонди - особливий вид мережива. Блонди були шовковими на відміну від решти видів мережив, які робилися з лляних ниток. Блонди відрізняються незвичайно красивим янтарно-золотистим відтінком білого кольору, вони виготовлялися на шовковій тюлевій сітці, по якій шовком же вишивалися орнаменти і квіткові мотиви. До наших днів дійшло небагато платть і фрагментів блонд, оскільки це дуже ніжне мереживо, яке легко рветься, до того ж, погано переносить світло - січеться і руйнується. Плаття з блондами шилися на шовковому чохлі і неодмінним елементом вінчального наряду була фата з блонд, настільки велика, наскільки це дозволяв добробут нареченої. Що стосується силуету, то після 1815 р. вперше увійшли до моди рюші у поєднанні з високою лінією талії.

Шлюбна сукня в епоху Модерну

У 1900-і рр., епоху Модерну, об'єм суконь ще більш скоротився. Їх стали обробляти машинним мереживом і спеціальними дерев'яними гульками, обмотаними шовком, - крело - характерною прикметою декору рубежу століть. Іншою характерною особливістю платть цього періоду є відсутність декольте, як правило, вони закриті і мають комір-стійку.

Із закінченням Першої світової війни з жіночого гардеробу зник корсет і з'явилася виражена тенденція до зниження талії. Така ж доля спіткала і флер-д'оранж, який почали замінювати просто букетом квітів. Спочатку це були білі троянди, а в 1930-і рр. наймоднішими квітами нареченої стали кали. У цей період став популярний достатньо виражений грим і яскравий манікюр. У декорі наряду і зачіски нерідко використовувалося пір'я.

Швидка зміна стилів 20 століття

Темп життя круто міняється, мода за ним ледве встигає, весільне плаття постійно зазнає зміни: просте, з приспущеною талією весільне плаття 20-х років через десять років міняється на романтичне і жіночне. Друга світова війна вносить свої корективи - на весіллі плаття стає строгішим, з чіткими лініями.

У післявоєнні роки люди скучили по романтичності, весільне плаття знов з довгими спідницями і приспущеною талією, наречена - ніжна, повітряна дівчина. Юна Джеккі Кеннеді на своєму весіллі була саме в такій сукні.

Крістіан Діор узурпує моду на весільне плаття, він одягає жінок в приталені сукні з пишною по коліна спідницею. У 60-і роки відбувається революція на ім’я "міні", весільне плаття знов коротшає, набуваючи лаконічної і сексапільної форми.

Потім свій джинсовий внесок внесли любителі пива і травички - хіппі - зі своїми вишитими всюди квіточками - будь-який авангард і епатаж відгукується в моді легким, але добре помітним відголосом - рожева весільна сукня Хідер Маккартні суцільно в квіточках.

Явище світу тростинки-Твіггі (80-55-80, зріст 169) в корені поміняло уявлення про жіночу красу. За всіма цими зигзагами слідує і мода на весільне плаття.

Фантазія у весільному платті 21 століття

Сучасна мода на весільні плаття стала гнучкою і еклектичною, в ній можуть об'єднуватися і змішуватися різні стилі і напрями, стандартних рішень немає, фасон залежить від Вашого смаку і фантазії, втім загальна тенденція для весільного наряду - довге плаття.

Зараз на Україні великий попит мають весільні плаття таких модельєрів як Оксана Муха, Желенговський та ін.

Вибір весільного плаття - це зворушливий момент в житті будь-якої жінки, наповнений переживаннями і муками творчості: в день весілля наречена може з'явитися перед нареченим як сучасною бізнес-леді, так і ніжною тургенівською героїнею, а також в акваланзі або з парашутом за спиною.




16.10.2009              сьогодні 2, з початку місяця 43, всього 6986



◄ Попередня   Наступна ►





Ви хочете додати вашу компанію в каталог Пара Молода?
Якщо ви весільний професіонал, портал Пара Молода дає можливість, щоб про ваші послуги дізналися тисячі пар,
які готуються до весілля в Україні.

Про нас  |  Вхід / Додати фірму

2006-2019 «Пара молода» - каталог весільних послуг України. Розробка сайту: vlasne.info